24 вересня своє професійне свято відзначили вихователі та працівники дошкільних установ усієї України. Ця робота вимагає від своїх обранців величезного терпіння та самовіддачі. Адже саме у садочках наші діти отримують знання та вміння, які не тільки є базою для подальшого навчання у школі, а й стануть їм у нагоді протягом усього життя. Про дошкілля Жовтих Вод, перемоги та експериментальну діяльність ДНЗ розповіли у відділі освіти виконкому міської ради.  

Дошкільна мережа

Дошкільна освіта нашого міста представлена 14 закладами різних типів, із яких: 4 дошкільних навчальних заклади загального типу, 7 – комбінованого, 1 – компенсуючого та 2 дошкільні відділення у складі навчально-виховних комплексів. Усього працює 90 груп для 1761 вихованця.

Мережа спеціальних груп дошкільних навчальних закладів міста в повному обсязі задовольняє потреби дитячого населення. Це: 10 логопедичних груп; 4 групи для дітей з порушенням психологічного розвитку; 2 групи для дітей з порушенням зору; 2 групи для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; 1 група для дітей з порушення інтелекту; 5 санаторних груп, в тому числі 3 групи для тубінфікованих дітей, 1 – для частохворіючих та 1 група для дітей із захворюванням на анемію. Загалом, в компенсуючих групах виховуються та проходять комплекс корекційно-розвивальних та лікувально-оздоровчих заходів 340 дітей, що становить 18% від загальної кількості дітей, що відвідують дошкільні навчальні заклади.

Педагоги дошкілля

Педагогічна спільнота дошкілля нашого міста налічує майже 300 працівників. Педагогічні колективи закладів – це команда вмотивованих, справді небайдужих до своєї роботи людей, що живуть насиченим, творчим, активним життям. Розробляють та реалізовують різноманітні педагогічні проекти на рівні закладів, беруть активну участь у міських заходах, серед яких варто відзначити щорічний фестиваль дитячої музичної творчості «Співанкова райдуга дитинства», міські спортивні змагання «Веселі старти» з елементами футболу. Другий рік поспіль дошкільнята беруть участь у Всеукраїнському легкоатлетичному пробігу, що відбувається напередодні Дня захисту дітей у нашому місті.

Кожен дошкільний навчальний заклад є своєрідним та неповторним середовищем розвитку маленьких мешканців нашого міста, кожен має притаманні лише йому особливості та пріоритети. Але спільною рисою, що об’єднує всі колективи дошкілля є безмежна любов та турбота про наших вихованців, прагнення зробити їх перебування у дошкільному закладі цікавим, змістовним та безпечним. Щодня у закладах вирує життя: організовуються цікаві ігри, веселі розваги, свята, виставки, конкурси, заняття. Малята опановують навички успішного спілкування та співжиття, адаптуються в соціумі, готуються до навчання в школі.

Участь у конкурсі соціальних проектів

Два дошкільних навчальних заклади: ДНЗ №4 «Калинка» та ДНЗ №30 «Червоненька квіточка» взяли участь у конкурсі громадських проектів у рамках бюджету участі. За результатами конкурсу переможцем став соціальний проект «Облаштування кімнати психологічного розвантаження у дошкільному закладі №4 «Калинка». Реалізація даного проекту дозволить створити оптимальні умови для проведення спеціальних корекційно-розвивальних занять, соціально-психологічних заходів, зняття психоемоційної напруги, допоможе задовольнити потреби та запити дітей та дорослих.

Експериментальна діяльність ДНЗ

Активно впроваджується експериментальна діяльність. На рівні області: 2 ДНЗ – №15 «Барвінок» НВК «Дивосвіт» та №21 «Сонечко» – беруть участь у обласному експерименті впровадження методологічних і практичних матеріалів у навчально-виховному процесі «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес. Сталий розвиток дошкільників», 1 заклад – ДНЗ №21 «Сонечко» – брав участь у Всеукраїнському проекті «Вчимося жити разом». Колектив ДНЗ №35 «Кульбабка» завершив участь у проекті Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини».

Методичні заходи з педагогічними кадрами проводяться як системний організований процес, спрямований на кінцевий результат – конкретну допомогу педагогічним працівникам, знаходження неординарних шляхів удосконалення якості педагогічного процесу, на задоволення вимог сьогодення та запитів батьків на якісну дошкільну освіту.

Перемоги у фахових конкурсах

Якість проведеної роботи засвідчують перемоги у фахових конкурсах. Лише за минулий навчальний рік маємо вагомі здобутки в цьому напрямку: вихователь-методист ДНЗ №29 Порохненко М.Г. виборола ІІІ місце в обласному конкурсі «Кращий методичний кабінет дошкільного навчального закладу», вихователь ДНЗ №30 Галаган І.В. – І місце в обласному конкурсі «Кращий освітянський блог» у номінації «Кращий блог вихователя ДНЗ», вихователь ДНЗ №35 Стовбун Л.А. – ІІ місце в обласному конкурсі «Кращий освітянський блог» у номінації «Кращий блог ДНЗ», вихователь-методист ДНЗ №29 Порохненко М.Г. – ІІІ місце у цій же номінації. Коршенко Н.І. – вчитель-дефектолог ДНЗ №34 стала переможцем Всеукраїнського конкурсу «Освітній Оскар – 2016», що проводився видавництвом «Шкільний світ» у номінації «Дефектологія».

Педагогічні працівники ДНЗ №15 НВК «Дивосвіт» та ДНЗ №35 стали лауреатами Всеукраїнських конкурсів – акцій освітянських видань, що проходили за сприяння Інституту модернізації змісту освіти МОН України. Зокрема Кущ Н.К., інструктор з фізкультури ДНЗ №15 НВК «Дивосвіт», нагороджена грамотою лауреата Всеукраїнського конкурсу-акції освітянських видань «Здорова дитина – квітуча країна» за творчий доробок «Конспекти гімнастики пробудження як засіб нетрадиційного оздоровлення дітей дошкільного віку». Ганієва Ю.С., вихователь-методист, та Стовбун Л.А., вихователь ДНЗ №35, нагороджені дипломом переможців Всеукраїнського конкурсу-акції «Я торкаюсь до майбутнього» за творчий доробок «Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічний проект «Ляльки-персони»».

Співпраця з батьками

Співпраця з батьками вибудовується на засадах партнерства, активно залучаються батьки до державно-громадського управління закладами. Досягти успіху в цьому напрямку допомагають: дні відкритих дверей, майстер-класи, тренінги, конференції з актуальних тем, які сприяють створенню позитивного іміджу дошкільних навчальних закладів, забезпечують відкритість та прозорість у роботі закладів.