10 червня поточного року Центр первинної медико-санітарної допомоги отримав акредитаційний сертифікат. Це означає, що у медзакладі нарешті з’явилися бланки листків непрацездатності. Про причини відсутності «лікарняних листків», а також про те, як обміняти дублікат лікарняного на дійсний, розповіла начальник відділу охорони здоров’я виконкому міськради Валентина БОКА.

Начальник відділу охорони здоров’я повідомила, що відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2018 року №1912 «Про ліцензування медичної практики» КНП «ЦПМСД» отримало ліцензію на медичну практику, яка надає право підприємству надавати первинну медико-санітарну допомогу населенню як окремій юридичній особі: за лікарськими спеціальностями: терапія, педіатрія, загальна практика-сімейна медицина та медицина невідкладних станів; за спеціальностями молодших спеціалістів із медичною освітою: сестринська справа, акушерська справа, лікувальна справа (невідкладні стани).

Однак через законодавчі колізії між наказом Міністерства охорони здоров’я та постановою Кабінету Міністрів України у КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Жовтоводської міської ради, як і в інших новостворених лікувальних закладах, виникли проблеми із проходженням акредитації та отриманням бланків листків непрацездатності. В.Бока пояснила, що п.1.2. Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 09.04.2008р. №189 передбачено наступне: «експертиза тимчасової непрацездатності здійснюється за умови наявності ліцензії Міністерства охорони здоров’я України на право провадження господарської діяльності з медичної практики  та сертифіката державної акредитації закладу охорони здоров’я незалежно від форми власності». Водночас у постанові Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997р. №765 «Про затвердження Порядку акредитації закладу охорони здоров’я» зазначено, що «перша акредитація закладу проводиться через два роки від початку провадження діяльності». Таким чином, новостворені ліцензовані медичні заклади, у тому числі й КНП «ЦПМСД», повинні були чекати два роки, щоб подати документи на акредитацію та отримати право здійснювати експертизу тимчасової непрацездатності, видавати пацієнтам «лікарняні листки».

Начальник відділу охорони здоров’я зазначила, що міська влада доклала максимум зусиль для пришвидшення процесу усунення законодавчих колізій у нормативних актах центральних органів виконавчої влади. А саме: направлено листи на ім’я очільників Дніпропетровської облдержадміністрації, Міністерства охорони здоров’я України та Кабінету Міністрів України. Зрештою, 13 березня п.р. Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15.07.1997р. №765 і від 02.03.2016р. №285», яка набула чинності 20.03.2019 року. Вищезазначений нормативний акт дав змогу новоствореним медичним закладам акредитуватися після отримання ними ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Валентина Бока розповіла, що документи для проходження акредитації були підготовлені КНП «ЦПМСД» протягом квітня місяця. 17 травня поточного року до Жовтих Вод прибула акредитаційна комісія при департаменті охорони здоров’я Дніпропетровської облдержадміністрації, яка перевірила лікувальний заклад на відповідність стандартам державної акредитації, затвердженим Міністерством охорони здоров’я України. За результатами перевірки 10 червня п.р. МОЗ було прийнято рішення про акредитацію КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Жовтоводської міської ради із присвоєнням йому другої категорії. Бланки листків непрацездатності медзаклад отримав від департаменту охорони здоров’я Дніпропетровської ОДА через два дні, 12 червня поточного року.

Начальник відділу охорони здоров’я виконкому міськради зауважила, що для того, аби обміняти дублікат лікарняного на дійсний, жовтоводцям необхідно звернутися до поліклініки №1 (кабінет 101). Із собою потрібно мати медичну картку амбулаторного хворого та видану «білу» довідку про тимчасову непрацездатність. Уся процедура обміну займе деякий час – необхідно дотриматися певних вимог щодо обліку лікарняних згідно з відповідною інструкцією. Усього потрібно поміняти 2,5 тисячі листків непрацездатності.

Довідково

Акредитація закладу охорони здоров’я – це офіційне визнання наявності у закладі охорони здоров’я умов для якісного, своєчасного, певного рівня медичного обслуговування населення, дотримання ним стандартів у сфері охорони здоров’я, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам.