Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році триває!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що деклараційна кампанія – 2016 стосовно декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році триває.
Відповідно до пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – декларація) фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб за 2015 рік подається до 01.05.2016.
Звертаємо увагу, що пунктом 49.20 статті 49 Кодексу визначено, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Шановні громадяни, для подання декларації завітайте до центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) за місцем проживання.
Відомості щодо контактних телефонів, адрес та режиму роботи ЦОПів, які здійснюють приймання декларацій, у розрізі податкових інспекцій області та їх відділень розміщена на головній сторінці суб-сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» (dp.sfs.gov.ua) за посиланнями:

 

http://dp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/page3

http://dp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/page4

http://dp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/page5

http://dp.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/page6

 

Також звертаємо увагу, що для комфортного звітування громадян ЦОПи працюють з подовженим режимом роботи та по суботах з 9.00 год. до 16.00 год.

Нагадуємо, що декларування доходів фізичними особами – платниками податків за результатами 2015 року здійснюється за новою формою декларації, в якій об’єднано звітність з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору.

Декларування доходів та сплата податків – конституційний обов’язок кожного громадянина та ознака цивілізованого суспільства.

 

Податкова звітність подана помилково – можна виправити!

Верхньодніпровська ОДПІ ГУ ДФС у  Дніпропетровській області нагадує про обов’язок подання платником податків податкової декларації щодо кожного окремого податку, за кожний звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або при наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог законодавства, встановлено Податковим кодексом України.

Прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час її прийняття уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Податковим кодексом не передбачені дії суб’єкта господарювання у випадку, якщо ним помилково подано податкову звітність до контролюючого органу (подано звітність, яку взагалі не потрібно подавати або подано не до того контролюючого органу). Однак платник податків може звернутись письмово до контролюючого органу з обґрунтуванням обставин помилково поданої податкової звітності та проханням не визнавати дану звітність як податкову.

 

Електронне звітування державними службовцями центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про порядок надання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єктам декларування, яким відповідно до Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» необхідно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Послуги ЕЦП надаються суб’єктам декларування відповідно до пункту 5.5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС.

З метою включення до посилених сертифікатів суб’єктів декларування реєстраційного номеру облікової картки платника податків* (далі – РНОКПП) до Реєстраційних карток необхідно вносити РНОКПП та додавати до комплекту реєстраційних документів завірену власноручним підписом копію облікової картки платника податків.

Перелік документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП можна переглянути за посиланням:

http://acskidd.gov.ua/government_card

 

Просимо поставитися з розумінням до зазначених змін в обслуговуванні.

*За наявності у паспорті громадянина України РНОКПП відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника.

Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від РНОКПП, до Реєстраційних карток необхідно вносити серію та номер паспорту, а до комплекту реєстраційних документів додати копію сторінки паспорту з відміткою про таку відмову, засвідчену підписом власника.

 

Актуально для платників податку на додану вартість – зміни в заповненні податкових накладних !

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.04.2016 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 26.01.2016 за №137/28267 (далі – Наказ №1307).

Наказ №1307 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.02.2016 №10.

Відповідно до пункту 201.2 статті 201 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) Наказом №1307 затверджена нова форма податкової накладної та порядок її заповнення (далі – Порядок №1307).

Наказом №1307 визнані такими, що втратили чинність:

наказ Міністерства фінансів України від 22.09.2014 №957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за №1235/26012;

наказ Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1129 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року №957», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1455/26232;

пункти 3, 4 наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №13 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №102/26547.

Відповідно до пункту 3 Порядку №1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9 – 15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну в ЄРПН на суму податку, обчислену за формулою, зазначеною у пункті 2001.3 статті 2001 Кодексу та пункті 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569.

Таким чином, згідно з нормами наказу №1307 нова форма податкової накладної почне застосовуватись з 01.04.2016.

Отже, з 01.04.2016 податкові накладні та/або розрахунки коригування до них підлягають реєстрації в ЄРПН за новою формою, затвердженою наказом №1307, незалежно від дати їх складання: до 01.04.2016 чи після 01.04.2016 (за умови дотримання інших вимог щодо реєстрації в ЄРПН).

Нові формати податкової накладної (J/F1201008) та розрахунку коригування (J/F1201208) розміщено на веб-порталі ДФС України за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/

 

Доходи, які підлягають обов’язковому декларуванню громадянами

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що деклараційна кампанія – 2016 стосовно декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році,  триває до 1 травня 2016 року.

Обов’язковому декларуванню підлягають:

– доходи від здачі майна в оренду;

– доходи у вигляді спадщини та подарунків;

– іноземні доходи;

– дохід у вигляді заробітної плати, отриманий від двох або більше податкових агентів (роботодавців);

– дохід від операцій продажу (обміну) рухомого і нерухомого майна;

– інші доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Крім того, громадяни мають право протягом усього 2016 року подати декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки.

 

До уваги сільськогосподарських підприємств!

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 18.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №156 (далі – Постанова №156), яка внесла зміни до Порядку акумулювання сільськогоспо- дарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №11.

Сільгосппідприємствам надано можливість акумулювати кошти податку на додану вартість (далі – ПДВ) для використання їх на виробничі цілі. Зазначений механізм буде діяти до 1 січня 2017 року.

Нагадуємо, що Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до статті 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства у частині запровадження розподілу позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань ПДВ та сумою податкового кредиту ПДВ.

Зокрема, така позитивна різниця:

– за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню до держбюджету – 50% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 50%;

– за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню до держбюджету – 85% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 15%;

– за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню до держбюджету – 20% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 80%.

Постановою №156 Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, приведено у відповідність до норм Кодексу.

Постанову №156 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 №20.

До уваги платників ПДВ – сільськогосподарських товаровиробників!

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державною фіскальною службою України надані роз’яснення щодо особливостей визначення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ) сільськогосподарським товаровиробником у разі експорту власно виробленої сільськогосподарської продукції.

Відповідно до пункту 209.6 статті 209 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – далі Кодекс) сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75% вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

При вивезенні сільськогосподарських товарів у митному режимі експорту сільськогосподарське підприємство – виробник таких товарів/послуг має право на бюджетне відшкодування ПДВ, сплаченого (нарахованого) постачальникам товарів/послуг, вартість яких включається до складу виробничих факторів. Таке відшкодування здійснюється у загальному порядку (пункт 209.4 статті 209 розділу Кодексу), тобто відповідно до статті 200 Кодексу.

У пункті 5 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі – Порядок №21), зазначено, що платники податку, які згідно зі статтею 209 Кодексу застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім декларації 0110, подають податкову декларацію з позначкою «0121»/«0122»/«0123» (далі – декларація 0121 – 0123), яка є невід’ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До податкової декларації 0121 – 0123 включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого вказаною статтею.

Відповідно до пункту 5 розділу V Порядку №21 рядок 14 призначений для перенесення з декларацій 0121 – 0123 до декларації 0110 сум податкового кредиту, сформованого у попередніх звітних періодах у зв’язку з придбанням товарів/послуг, у випадках, коли такі товари/послуги використані у поточному звітному періоді в операціях з експорту сільськогосподарської продукції.

Сума ПДВ у рядку 14 декларацій 0121 – 0123 відображається згідно з бухгалтерською довідкою, в якій така сума розраховується, виходячи із фактично сплаченої (нарахованої) суми ПДВ постачальникам товарів/послуг, вартість яких була включена до складу виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит за сільськогосподарськими товарами (супутніми послугами), вивезеними за межі митної території України у митному режимі експорту.

Бухгалтерська довідка має бути складена згідно з податковими накладними, митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 розділу Кодексу, які є підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, та містити вичерпний їх перелік.

У податковій звітності, що подавалась за звітні періоди по грудень 2015 року, форма якої була затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 №966, таке перенесення відображалося у рядку 16.3 декларації 0110.

Отже, операції з експорту сільськогосподарським підприємством – суб’єктом спеціального режиму оподаткування власновироблених сільськогосподарських товарів оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою та відображаються у декларації 0121 – 0123 за умови підтвердження такого вивезення товарів за межі митної території України (експорту) належним чином оформленою митною декларацією.

При цьому суми ПДВ, що були сплачені суб’єктом спеціального режиму оподаткування постачальникам під час придбання товарів/послуг, які брали участь у виробництві експортованої сільськогосподарської продукції та включені до складу податкового кредиту, за рішенням платника можуть бути перенесені із декларації 0121 до декларації 0110 шляхом відображення у рядку 14 декларації 0121 зі знаком «-» та в рядку 14 декларації 0110 зі знаком «+».

Суми податку, перенесені до рядка 14 декларації 0110, можуть брати участь в обрахунку суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню у загальновстановленому порядку, визначеному статтею 200 Кодексу.

Про затвердження нових форм реєстраційних документів

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про внесення змін до форми Реєстраційної картки (для фізичної особи/фізичної особи підприємця) та затвердження нових форм реєстраційних документів

Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 18.02.2016 №22 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» скасовано деякі форми реєстраційних документів, а саме:

– Заява на блокування посиленого сертифіката відкритого ключа;

– Заява на поновлення посиленого сертифіката відкритого ключа;

– Заява на скасування посиленого сертифіката відкритого ключа;

– Додаток до заяви на скасування посиленого сертифіката відкритого ключа.

Також зазначеним наказом внесено зміни до форми Реєстраційної картки (для фізичної особи/фізичної особи підприємця) та затверджено нові форми реєстраційних документів, а саме:

– Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

– Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набрали чинності 09.03.2016.

 

Щодо належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення

 

04 березня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» (далі — Звіт), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за № 187/28317 (далі — наказ № 8).

Із прийняттям наказу № 8 втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.11.2013 № 669 „Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2190/24722.

Щодо подання Звіту за новою формою

28 грудня 2014 року набрав чинності Закон України № 72-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням» (далі — Закон № 72).

Законом № 72 запроваджено принцип «витягнутої руки», змінено критерії визнання операцій контрольованими, скасовано пріоритет офіційно визнаних джерел інформації тощо.

Наказ № 8 виданий з метою забезпечення виконання підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України та забезпечує можливість формування та подання звіту про контрольовані операції із урахуванням змін, внесених Законом № 72.

Враховуючи викладене, звіт про контрольовані операції, здійснені платниками податків протягом 2015 звітного року, заповнюється та подається за оновленою формою та в порядку, затвердженими наказом № 8.

Звіт про контрольовані операції складається платниками податків, які відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) зобов’язані подавати Звіт Державній фіскальній службі України.

Звіт готується засобами спеціалізованого програмного забезпечення, призначеного для створення платником податків документів в електронній формі відповідно до затвердженого формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та подається до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Звіт складається із заголовної, основної частини, додатка та інформації до додатка, які є невід’ємною частиною Звіту.

У заголовній частині наводяться дані про платника податків, який подає Звіт.

В основній частині наводяться загальні відомості про операції з різними контрагентами, здійснені протягом звітного року.

У додатку „Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях” з „Відомостями про контрольовані операції” наводяться дані про особу (осіб), яка (які) є стороною контрольованої операції, та деталізовані відомості про контрольовану (і) операцію (ії).

В інформації до додатка „Інформація про пов’язаність осіб” наводиться інформація про критерії пов’язаності платника податків із відповідним контрагентом.

Кількість додатків у Звіті відповідає кількості контрагентів — сторін контрольованих операцій.

Самостійне виправлення помилок

У разі якщо платником податку виявлено помилки у раніше поданому Звіті, такий платник податків має право подати:

Звіт з позначкою «звітний новий» у разі подання нового Звіту про контрольовані операції в законодавчо передбачені терміни;

Звіт з позначкою «уточнюючий» (далі — уточнюючий Звіт), у разі його подання після строку, визначеного підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Кодексу.

Звіт з позначкою «звітний новий» та уточнюючий Звіт повинен містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного Звіту (Звіту з позначкою «звітний»). Подання уточнюючого Звіту не звільняє платника податків від відповідальності, визначеної пунктом 120.3 статті 120 Кодексу.

Змінилися вимоги до касового чеку

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 11.03.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13).

Затверджене Наказом №13 Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення №13) врегульовує відображення в розрахункових документах акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, уточнює реквізити розрахункових документів, що друкуються реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою) із застосуванням платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій та визначає реквізити розрахункового документа при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) звернулася до:

– виробників та імпортерів касової техніки з проханням якнайшвидше впровадити у виробництво моделі та модифікації реєстраторів розрахункових операцій, що забезпечують друкування касових чеків з усіма передбаченими Положенням №13 обов’язковими реквізитами (як відображенням акцизного податку так і відповідних реквізитів при застосуванні платіжного терміналу у разі розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою));

– виробників/імпортерів касової техніки та центрів сервісного обслуговування щодо організації в найкоротший термін роботи з доопрацювання наявних у користувачів реєстраторів розрахункових операцій для друку всіх передбачених Положенням №13 реквізитів касових чеків. При цьому звертає увагу на норму пункту 5 Наказу №13 щодо вимог до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків, крім податку на додану вартість;

– користувачів реєстраторів розрахункових операцій з проханням щонайшвидше разом із центрами сервісного обслуговування та виробниками/імпортерами касової техніки доопрацювати наявний парк реєстраторів розрахункових операцій для забезпечення дотримання вимог чинного законодавства до форми та змісту розрахункових документів.

– суб’єктів господарювання, що застосовують при проведенні розрахункових операцій книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки, щодо подання звітності про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за квітень 2015 року і подальші періоди за оновленою формою №ЗВР-1, починаючи з травня 2016 року.

 

Урядом змінено перелік товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 24.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №142 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. №436» (далі – Постанова №142).

Зазначеною Постановою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України».

Так, зокрема, затверджено нові переліки: насіння і садивного матеріалу, радіоактивних матеріалів, радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв спеціального призначення, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України. Водночас скорочено перелік товарів, які підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів при перетині кордону.

Постанову №142 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 №20.

Як накладається ЕЦП на акцизні накладні

При складанні акцизних накладних / розрахунків коригування реалізатор палива накладає ЕЦП в загальновстановленому порядку, а саме:

першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера) або керівника або уповноваженої особи;

другим — ЕЦП, яка являяется аналогом відбитка печатки платника акцизного податку (за наявності).

Що стосується реалізатора палива — фізособи-підприємця, то першою накладається ЕЦП керівника ФОП або уповноваженої особи, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки платника акцизного податку (за наявності).

Платник акцизного податку-реалізатор палива на складений розрахунок коригування накладає ЕЦП відповідно до абз.1-2 п. 4 Порядку ведення Еран, затвердженого постановою Кабміну від 24.02.2016 р № 114. А потім надсилає такий розрахунок платнику акцизного податку — одержувачу палива для накладення їм власної електронного цифрового підпису.

Уповноважена особа має право накласти ЕЦП на акцизну накладну / розрахунок коригування тільки після того, як платник акцизного податку отримає для нього засіб електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та подасть до територіального органу УКРІНФОРМ за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи.

ЄСВ для підприємців: стрічка порад від податківців

1. Чи звільняється від сплати єдиного внеску ФОП на загальній системі оподаткування, яка є пенсіонером за віком?

Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, яка отримує пенсію за віком, повинна нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальних підставах. Винятків та пільг для зазначеної категорії фізичних осіб чинним законодавством не передбачено.

2. Який розмір єдиного внеску нараховується ФОП на суму зарплати працівників-інвалідів?

Згідно з частиною тринадцятою ст. 8 Закону про ЄСВ ставка 8,41% визначеної бази нарахування ЄВ для працюючих інвалідів, встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди.

Таким чином, вказана пільга не розповсюджується на фізичних осіб — підприємців, які використовують працю найманих працівників-інвалідів.

Іншого Законом про ЄСВ не передбачено.  Фізичні особи — підприємці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі 22% до визначеної бази нарахування єдиного внеску.

3. Чи звільняються ФОП-платники єдиного податку від сплати єдиного внеску на час відпустки та за період хвороби?

Фізичні особи — підприємці на спрощеній системі оподаткування першої чи другої групи на час відпустки, а також за період хвороби, залишаються платниками спрощеної системи оподаткування та мають обов’язок щодо сплати ЄСВ, незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні.

4. Яким чином роботодавець розраховує єдиний внесок, якщо найманий працівник працює неповний робочий день та отримує заробітну плату менше мінімальної?

Роботодавець розраховує суму єдиного внеску, як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд (прибуток), та ставки єдиного внеску незалежно від того, що працівник працював не повний робочий день.  При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру

5. Яким чином роботодавець нараховує єдиний внесок, якщо найманий працівник відпрацював неповний місяць та звільнився ?

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована зарплата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

6. Яким чином нараховується ЄСВ на виробничі премії в розмірі менше мінімальної зарплати, нараховані найманим працівникам, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами/по догляду за дитиною до трьох та шести років?

Якщо найманим працівникам, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами/по догляду за дитиною до трьох та шести років, виплачені виробничі премії в розмірі меншому мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску.

7. Який розмір єдиного внеску застосовують роботодавці при нарахуванні фізичній особі доходу (винагороди) за цивільно-правовими договорами?

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму винагороди (доходу) фізичним особам за цивільно-правовими договорами у розмірі 22%.

Нагадуємо,що з 1 січня 2016 року єдиний внесок справляється за ставкою 22 % до бази нарахування на фонд оплати праці. Утримання внеску із заробітної плати працівника не проводиться.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на місяць становить 34450 грн (25 розмірівпрожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Мінімальна величина бази нарахування єдиного внеску на місяць становить 1378 грн.

Якщо база нарахування внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску 22% застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від розміру зарплати.

 

До уваги гірничодобувних підприємств!

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.

Державною фіскальною службою України повідомлено, що відповідно до листа Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 21.03.2016 №171/07 до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин рекомендовано встановити такі тимчасові коефіцієнти рентабельності:

– для нафтогазодобувних підприємств – 0,47;

– для всіх інших гірничодобувних підприємств – 0,25.

Зазначені коефіцієнти застосовується для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за розрахунковою вартістю одиниці видобутої корисної копалини (пункт 252.16 статті 252 Податкового кодексу України) у 2016 році.

 

 

Актуально для платників ПДВ- зміни по переліку операцій, які звільнені від оподаткування ПДВ!

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державною фіскальною службою України у листі від 25.03.2016             №10203/7/99-99-19-03-02-17 (далі – лист ДФС №10203) надані роз’яснення стосовно застосування режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ), визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Відповідно до пункту 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу тимчасово, до 1 січня 2017 року, від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів.

Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2017 року, звільняються від обкладення ПДВ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15.

З урахуванням положень Кодексу та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, на операції платників ПДВ з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися, починаючи з 01.01.2014 до 31.12.2014 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2014 до 17.02.2014) та з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2015 до 30.03.2015), поширюється режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.

У зв’язку з цим ДФС відкликає лист ДФС від 19.05.2015                     №17640/7/99-99-19-03-02-17 та пункт 4 листа ДФС від 19.01.2015               №1403/7/99-99-19-03-01-17.

Лист №10203 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi-dps/242777.html

 

Про розподіл податкового кредиту сільськогосподарськими підприємствами

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України листом від 14.03.2016 №8763/7/99-99-19-03-02-17 (далі – лист ДФС №8763) надала роз’яснення стосовно особливостей заповнення податкової звітності з податку на додану вартість у частині порядку розподілу сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування податкового кредиту при придбанні товарів/послуг для використання в операціях з постачання зернових і технічних культур, продукції тваринництва та іншої сільськогосподарської продукції.

Лист №8763 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/67095.html

Про звітність з плати за землю у 2016 році

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) надані роз’яснення щодо порядку заповнення податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)  (далі – декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.07.2015 за №783/27228.

У декларації повинні обов’язково заповнюватись усі рядки усіх розділів з урахуванням приміток, а за умови відсутності значення – рядки прокреслюються.

ДФС за результатами проведеного попереднього аналізу поданої звітності з плати за землю виявлено, що окремими платниками колонки з 2 по 8, 9 та/або 10, з 11 по 16 – земельний податок; з 2 по 11 – орендна плата та розділ III «Розрахунок податкового зобов’язання» не заповнено.

Відповідно до пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.

Отже, враховуючи вищевикладене та з метою упередження виникнення штучного податкового боргу з плати за землю, у разі заповнення платниками податку декларації з порушенням вимог чинного законодавства таким суб’єктам господарювання необхідно подати уточнюючі податкові декларації з плати за землю, заповнені згідно з вимогами законодавства.