У Жовтих Водах на базі Центру дитячої та юнацької творчості Жовтоводської міської ради розпочав роботу сучасний гурток робототехніки. Створювати роботів навчають дітей від 8 до 18 років безкоштовно. Оволодіння знаннями у сфері IT-технологій стало можливим завдяки Дніпропетровській облдержадміністрації.

За словами методиста відділу освіти виконкому міськради Олени Степанян, у лютому поточного року ДніпроОДА анонсувала відкриття шкіл (гуртків) IT- та робототехніки у семи містах нашої області. До числа «щасливчиків» потрапили і Жовті Води. «Ми вдячні облдержадміністрації за те, що наше місто долучилося до проекту, адже майбутнє – за високими технологіями, – розповіла О.Степанян. – Гурток робототехніки – це гарний приклад запровадження STEM-освіти саме у закладах позашкільної освіти».

Олена Григорівна зазначила, що ремонтні роботи всередині приміщення, придбання сучасних меблів, обладнання, комплектуючих та комп’ютерної техніки проводилися коштом обласного бюджету. Загалом на облаштування гуртка робототехніки було виділено майже два мільйона гривень.

«Переконана, що у майбутньому вихованці гуртка як на обласних, так і на всеукраїнських та міжнародних змаганнях роботів показуватимуть гарні результати, – сказала О.Степанян. – І в нас все для цього є: талановиті діти та сучасна навчально-матеріальна база».

Наразі у жовтоводській robot-school сформовано три групи, загалом – 30 учнів. Навчання проводиться за програмою броварської школи робототехніки та комп’ютерної грамотності BroBots – Brovary IT Hub, яку заснували Пилип Духлій та його команда. Вони ж навчали і викладачів майбутніх гуртків.

Як пояснив Олександр Синяков, викладач жовтоводського гуртка робототехніки, наразі діти вивчають візуальну мову програмування Scratch, яка дасть їм змогу освоїти основні алгоритми, принципи взаємодії, складати прості програми або ігри. Далі – С++ – мова програмування високого рівня, завдяки якій вихованці зможуть запрограмувати майбутніх роботів.

Що ж робитимуть роботи? За словами О.Синякова, вони зможуть ходити, брати участь у змаганнях, оминати перешкоди, рухатись уздовж лінії, фіксувати зміни температури навколишнього середовища, рівень шуму, тиску, освітлення тощо. Тобто все те, що запрограмує йому вихованець гуртка.

Олександр Синяков зазначив, що для того, аби відвідувати гурток, дітям не потрібна попередня підготовка. Усі необхідні знання вони здобувають під час навчання у групах. Для гуртківців створено усі умови для творчості. Діти забезпечені потужними ноутбуками, паяльним обладнанням, безліччю різноманітних деталей та комплектуючими, а також 3D-різаком. Окрім того, найближчим часом очікується надходження 3D-принтера.

«Діти у захваті! Воліють якомога швидше робота «запустити», – поділився Олександр Синяков. – Чудово, що в нас є різак, завдяки якому можна власноруч виготовити деталі, окремі елементи, системи керування, механізми для майбутнього робота».

Про свої враження від навчання у гуртку робототехніки розповів Данил Булгаков. Хлопець відвідує заняття близько місяця. Наразі працює над написанням команди для однієї із деталей свого майбутнього робота.

«Мені дуже цікаво. Думаю, отримані знання та навички стануть у нагоді не лише при подальшому працевлаштуванні, а й у побуті: наприклад, щось відремонтувати або припаяти», – сказав юнак.

А от Веніамін Купчененко, учень 11-го класу ліцею природничо-наукового навчання, у майбутньому планує стати інженером. Тому для нього навчання у гуртку робототехніки – своєрідне тренування перед здобуттям омріяної професії. Наразі хлопець працює над створенням шасі для робота, який вже наприкінці грудня поточного року візьме участь в обласному етапі змагань «Робототрафік – 2019».