Надія Веселова: Відкритість, прозорість та оперативність – основні принципи комунікативної роботи ДФС

Сьогодні діяльність Державної фіскальної служби України, як і будь-якого іншого органу виконавчої влади, знаходиться під пильним контролем не лише Уряду, але й суспільства. Всі кроки та новації розглядаються через призму доцільності та ефективності для бізнесу і держави. Особливо, тепер, коли проходять процеси реформування як податкової та митної систем, так й інституційні відомчі зміни в Службі. Саме тому основний акцент у роботі ДФС зроблено на відкритості, прозорості та оперативності інформування суспільства про роботу відомства.

«Бути відвертими та відкритими – наш основний принцип. Адже створення позитивного іміджу залежить не тільки від того, що робить Служба на шляху перетворення від фіскальної до сервісної, а й від того наскільки зрозуміло ми це доводимо до кожного громадянина та платника. Нам є до чого прагнути, особливо в часи реформувань, коли суспільство не лише вимагає змін, але й бажає розуміти їх суть», – вважає начальник управління інформаційної політики ДФС Надія Веселова.

Так, протягом січня-квітня 2016 року комунікативними підрозділами органів ДФС територіального та центрального рівня проведено 1133 прес-конференції та брифінги для представників ЗМІ, під час яких журналісти не лише отримували оперативну інформацію про результати діяльності ДФС, але й мали змогу поспілкуватися з керівниками Служби, почути відповіді на запитання та отримати ексклюзивні матеріали для свого видання.  Організовано та проведено 3356 інтерв’ю, коментарів та роз’яснень за участі керівників та провідних фахівців ДФС. Протягом минулого року загальна кількість таких публічних заходів склала понад 15 тис.

За чотири місяці 2016 року надано  відповіді на 894 запити засобів масової інформації (у 2015 році – 2437 відповідей), що дозволило мас-медіа  оперативно отримати необхідну інформацію для підготовки публікацій, а ДФС – висвітлити свою позицію з того чи іншого питання.

Особливу увагу у роботі також приділено підготовці інформаційних повідомлень для розміщення на веб-порталі та у ЗМІ. «Діяльність ДФС завжди у полі зору засобів масової інформації, оскільки тема податків, державної казни та фінансів була й буде злободенною для суспільства. Саме тому кожне повідомлення повинне бути не лише іміджевим, але й вчасним та актуальним на сьогодні. Ми намагаємося зробити із сухих статистичних цифр цікавий текстовий матеріал, який буде зрозумілим для широкої аудиторії читачів», – підкреслила Надія Веселова.

За її словами, протягом поточного року розміщено понад 63 тис. інформаційних та роз’яснювальних матеріалів. Ці матеріали знайомлять читачів з новаціями у роботі ДФС, інформують про основні показники її роботи, пріоритети та завдання,  допомагають платникам орієнтуватися у законодавчих нормах тощо.

Про актуальні новини ДФС можна також дізнатися з соціальних мереж «Twitter», «Facebook», «Youtube», кількість користувачів яких постійно зростає.

Враховуючи необхідність постійної комунікації з бізнесом та громадськістю, побудову ефективного діалогу та співпраці органами ДФС проведено 24 засідання Громадської Ради, 1218 зустрічей з профільними бізнес-асоціаціями, Європейською Бізнес Асоціацією та Американською торгівельною палатою. У 2015 року кількість таких заходів складала 102 та 4486 відповідно.

Для роз’яснення податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань єдиного соціального внеску за січень-квітень 2016 року проведено 8516 вебінарів, семінарів та гарячих ліній  (у 2015 році – понад 30 тис.), в яких взяли участь майже 186 тис. платників.

«Ми і надалі продовжуватимемо практику відкритого спілкування з мас-медіа, громадськістю та бізнесом. Суспільство змінюються, збільшується їх потреба в інформації. Враховуючи це, ДФС працює над новими формами комунікацій, які дозволять підвищити оперативність висвітлення відомчих матеріалів та зроблять їх більш сприйнятними та цікавішими для користувачів», – зазначила керівник управління інформаційної політики Надія Веселова.

 

Підприємці – «cпрощенці» Дніпропетровщини сплатили

до бюджету 278 млн. грн.

Протягом січня – квітня 2016 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 278 млн. грн. єдиного податку від суб’єктів господарювання – фізичних осіб, що на 108,6 млн. грн., або на 64,1% більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Про це повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Інна Андрущак.

На початок травня поточного року спрощену систему оподаткування у своїй діяльності застосовують понад 73,5 тисяч підприємців.

Найбільш чисельною серед «спрощенців» є друга група, яка складає майже 40 тисяч підприємців. У першій групі перебуває понад 9,7 тисяч платників єдиного податку, у третій – майже 24 тисячі.

«Спрощена система оподаткування запроваджена для стимулювання малого підприємництва. Вона значно легша, з точки зору ведення бухгалтерського обліку, добре підходить для ведення малого бізнесу, що і забезпечує її популярність серед підприємців», – зазначає Інна Андрущак.

 

На Дніпропетровщині плата за землю поповнила місцеві бюджети більш як на мільярд гривень

 

Впродовж чотирьох місяців 2016 року власники та орендарі земельних ділянок Дніпропетровської області поповнили місцеві бюджети на 1 мільярд 030 мільйонів гривень. Це на 296,2 мільйонів гривень, або на 40,4% більше, ніж за січень – квітень 2015 року.

При цьому 972,9 млн. грн. сплачено юридичними особами і 57,3 млн. грн. – фізичними особами. Фактичні показники чотирьох місяців минулого року перевищено юридичними особами на 283,6 млн. грн., фізичними особами – на 12,6 млн. грн.

Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

 

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів

 

Протягом січня – квітня 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 111 перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

В ході проведених перевірок встановлено 60 порушень законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 20 – за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 306 мільйонів 262 тисячі грн.

Крім того, протягом чотирьох місяців поточного року вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 5,3 мільйони гривень.

 

Юрій Бондар: Внутрішній аудит ДФС переймає міжнародний досвід

Фахівці ДФС взяли участь у навчанні внутрішніх аудиторів центральних органів виконавчої влади у рамках співпраці Держфінінспекції з Міністерством фінансів Королівства Нідерландів.

 Так, відповідно до умов Угоди про асоціацію з ЄС в галузі управління державними фінансами сторони обмінюються інформацією, досвідом, найкращою практикою ЄС щодо внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту для розвитку та гармонізації процесів з міжнародно визнаними стандартами та методологіями.

Експерти Міністерства фінансів Королівства Нідерландів та Держфінінспекції під час навчальних заходів окреслили базові основи, методи та інструменти аудиту інформаційних технологій (ІТ-аудит), а також розглянули загальні аспекти проведення внутрішнього аудиту у вітчизняних органах виконавчої влади.

У ході навчання заступник директора Департаменту внутрішнього аудиту ДФС Юрій Куц презентував досвід ДФС та результати проведених внутрішніх аудитів ефективності з елементами ІТ-аудиту, окреслив бачення середовища досліджень ІТ-сфери в органах влади. Це отримало схвальні відгуки з боку експертів та викликало зацікавленість у колег інших центральних органів виконавчої влади.

«Важливо не залишатись осторонь навчального процесу та одразу застосовувати отриманий досвід з внутрішнього аудиту. Високий фаховий рівень працівників та активна участь у заходах дозволила проводити аудити ефективності з моменту створення підрозділів внутрішнього аудиту у 2012 році, а елементи ІТ-аудиту  використовувати з 2013 року», – зазначив директор департаменту внутрішнього аудиту ДФС Юрій Бондар.

Нагадаємо, що стан організації внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у центральних органах виконавчої влади є одним з індикаторів, які використовуються у Звіті з оцінки ефективності управління державними фінансами (Звіт РЕFA) в рамках аналітичної роботи Світового Банку спільно з Представництвом ЄС в Україні, Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ).

 

ДФС працює над приєднанням до угоди про автоматичний обмін інформацією

За весь минулий рік Державна фіскальна служба України опрацювала майже 2000 запитів в рамках обміну податковою інформацією з іноземними колегами. Про це повідомила начальник Управління міжнародних зв’язків Зінаїда Кукіна.

«У рамках боротьби з розмиванням податкової бази та ухиленням від оподаткування актуальним стало питання запровадження автоматичного обміну інформацією (AEOI). Ми плануємо приєднатися до цього процесу вже найближчим часом, адже без AEOI боротьба з податковим шахрайством та оптимізацією просто неможлива», – підкреслила Зінаїда Кукіна.

За її словами, наразі ДФС фіналізує звіт Глобального форуму ОЕСР (The Global Forum on Transparency and Exchange of Information for Tax Purposes) з тим, щоб мати можливість приєднатися до Багатосторонньої угоди про автоматичний обмін інформацією.

Учасниками Угоди вже є 82 країни, серед яких Кіпр, Британські Віргінські острови, Беліз, Бермуди та ін. країни, з яких потенційно можна буде отримувати всю необхідну податкову інформацію, яка наразі майже недоступна.

 

Юрій Шеремет: ДФС проведено більше тисячі службових перевірок та розслідувань

«Пріоритетом діяльності ДФС є виявлення та ліквідація масштабних корупційних схем щодо мінімізації податкових і митних платежів за участі службових осіб та відшкодування заподіяних державі збитків», – зазначив начальник Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України Юрій Шеремет.

Він повідомив, що за 4 місяці 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 195 кримінальних проваджень. З них за фактами хабарництва розпочато 32  провадження (податкова сфера – 19; митна сфера – 9; податкова міліція – 4) та за фактами зловживання владою з боку працівників органів ДФС – 92 провадження.

«Про підозру у вчиненні злочинів у сфері службової діяльності повідомлено 56 особам, у тому числі 29 – за одержання неправомірної вигоди. Це майже в 2,5 рази більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року», – підкреслив Юрій Шеремет.

За його словами, на даний момент до суду надіслано 34 кримінальних провадження, 7 осіб судом вже визнані винними у скоєнні злочинів.

Крім того, за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 15 протоколів за скоєння правопорушень, пов’язаних з корупцією, за якими до адміністративної відповідальності судом притягнуто 11 осіб.

«Для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби  правопорушень у сфері службової діяльності проведено 1170 службових перевірок та розслідувань. За їх результатами до дисциплінарної відповідальності притягнуто 196 осіб і звільнено 79 осіб», – наголосив начальник ГУВБ.

«Заходом профілактики корупційних ризиків є проведення співбесід з кандидатами на роботу ДФС із застосуванням так званих «детекторів брехні». Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників», – додав Юрій Шеремет.

Як результат, не погоджено призначення на посади 22 особи, що відносяться до номенклатури Голови ДФС, в діях яких виявлено схильність до можливої участі у вчиненні корупційних правопорушень, а також 15 осіб, що відносяться до номенклатури територіальних підрозділів.

 

Дніпропетровські місцеві бюджети отримали від ліцензування алкогольних напоїв та тютюнових виробів 22,5 млн. грн.

За чотири місяці поточного року казна Дніпропетровської області поповнилася на 22 мільйони 453 тисячі гривень від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, що на 7 мільйонів 102 тисячі гривень більше фактичних надходжень січня – квітня 2015 року. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.

«Станом на перше травня 2016 року на території Дніпропетровського регіону діє 12 тисяч ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них: 6,6 тисяч ліцензій – на алкоголь та 5,4 тисячі – на тютюн.

В той же час, впродовж січня – квітня 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області призупинено дію 707 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 571 ліцензія, з яких 11 – за порушення законодавства в частини продажу неповнолітнім особам алкогольних (7 ліцензій) та тютюнових товарів (4 ліцензії)», – зазначив Денис Дегтярьов.

 

Доопрацьовано «Електронний кабінет платника»

Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) доопрацьовано в частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи (далі – Декларація) в електронному вигляді.

У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) в режимі «Бланки податкової звітності» можна заповнити, завантажити та роздрукувати Декларацію, а у приватній частині (особистий кабінет) в режимі «Введення звітності» платник може підготувати та надіслати до контролюючого органу Декларацію в електронному вигляді. За результатами обробки Декларації квитанції 1 та 2 будуть розміщені в режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету. 

Форма та Інструкція щодо заповнень таких декларацій, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку». 

 

У ДФС скорочено штатну чисельність

У рамках процесу докорінного реформування Державної фіскальної служби України триває кадрове оновлення служби, зокрема, значно скорочено її чисельність. Так, відповідно до рішення Кабінету Міністрів України кількість працівників служби має бути скорочена на 30%, або на 17648 штатних одиниць.

«Наразі укомплектування нових штатних розписів ДФС становить 39828 осіб. Зокрема,  по головним управлінням ДФС на посади призначено  28196 осіб, по митницях ДФС – 9642 осіб. У центральному апараті ДФС за новим штатним розписом працює 1510 посадовців», – зазначила в.о. директора Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Лариса Лозова.

За її словами, в ДФС у старих штатних розписах ще лишаються 3382 працівники, з яких 2852 особи  вже  попереджені про наступне звільнення. Загальна чисельність працюючих в ДФС (станом на 20.05.2016) становить 43 210 осіб.

Лариса Лозова наголосила, що триває процес приведення фактичної чисельності ДФС до чисельності, встановленої Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 840 «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. № 85» щодо скорочення кількості працівників.

 

Роман Насіров: Підписання Угоди про співпрацю підвищить ефективність роботи митників України та США

В рамках робочого візиту до України відбулась зустріч Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова та Керівника Митної та прикордонної служби США Гіла Керліковські.

На зустрічі були обговорені стан та перспективи співпраці митних органів обох країн.

 «Останні роки США, в тому числі Митна та прикордонна служба, надає значну допомогу у реформуванні та модернізації митних органів України, зокрема, у сфері управління ризиками, протидії контрабанді наркотиків, зброї та інших небезпечних речовин, переміщення товарів подвійного призначення, удосконалення митних процедур у морських портах та перепідготовці співробітників», – зазначив Роман Насіров.

На сьогоднішній день обмін інформацією з компетентними органами США у сфері протидії митним правопорушенням в рамках надання адміністративної допомоги в митних справах здійснюється через офіс Міграційної та митної служби США у м. Відень.

«Для підвищення ефективності роботи митників обох країн ми прагнемо активізувати та розширити співпрацю. З цією метою сьогодні буде підписано Угоду між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями»,  – заявив Голова ДФС.

Він наголосив, що в минулі роки результативність співпраці з митними органами США у сфері надання адміністративної допомоги щодо протидії, викриття та розслідування митних правопорушень була на досить високому рівні.

Так, протягом 2015 року до митних органів США українською стороною було направлено 23 запити про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірок законності зовнішньоекономічних операцій та отримано 4 відповіді (в т.ч. на запити, що надсилались у попередні роки). За результатами опрацювання вказаних відповідей митницями ДФС у 2015 році задокументовано 92 факти порушень митного законодавства України на суму понад 15,8 млн. грн.

Підписання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями спрямоване на посилення співпраці між Україною та США у протидії контрабанді та митним правопорушенням.

 

Роман Насіров підписав Угоду про взаємну допомогу між митними адміністраціями України та США

23 травня, відбулося підписання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями. Зі сторони України Угода була підписана Головою ДФС Романом Насіровим, зі сторони США – Керівником Митної та прикордонної служби США Гілом Керліковські.

Проект було ініційовано українською стороною. У 2012 році американській стороні було запропоновано розглянути питання підписання нової Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом США про взаємну адміністративну допомогу в митних справах.

«У червні 2015 року, перебуваючи з візитом в США, ми домовилися з Гілом Керліковські підписати нову угоду. Протягом року ДФС та Прикордонно-митна служба США узгоджували правки до тексту угоди. Після перемовин довжиною в рік та узгодження остаточного варіанту вкрай важливої для нас Угоди, вона нарешті підписана», – заявив Роман Насіров.

Він підкреслив, що Угода стане черговим етапом у розвитку співпраці між Україною та США у митному напрямі. «Угода є свідченням посилення українсько-американського співробітництва щодо охорони кордонів та обміну митною інформацією. Крім того, її реалізація допоможе зміцнити безпекові спроможності митних підрозділів ДФС і покращити діяльність служби у сфері протидії митним правопорушенням та контрабандній діяльності», – зазначив очільник українського відомства.

Метою Угоди є удосконалення співробітництва між Україною та США у митній сфері, створення правових підстав для розвитку двостороннього співробітництва, надання взаємної адміністративної допомоги у митній сфері між Україною і США та їх митними адміністраціями, а також сприяння вжиттю заходів для припинення протиправних дій, які завдають шкоди економічним інтересам обох країн.

 

Роман Насіров: Україна співпрацює з митними органами США в сфері управління ризиками

 

«Активне співробітництво між митними органами України та США, в тому числі за напрямом управління ризиками, здійснюється протягом досить тривалого часу. Зокрема, ми беремо участь у реалізації таких міжнародних проектів, як Програма Держдепартаменту США з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS) та Програма розвитку торговельного права Міністерства торгівлі США  (CLDP)», – зазначив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров під час зустрічі з Керівником Митної та прикордонної служби США Гілом Керліковські.

За словами очільника ДФС, в рамках вищезазначених проектів та програм здійснювались навчальні візити до США з метою ознайомлення із досвідом управління ризиками у Митно-прикордонній службі США та проводились навчальні заходи на території України із залученням американських експертів.

«Також згідно з програмою EXBS, Україні надається підтримка у впровадженні Системи з націлювання по вантажах Всесвітньої митної організації (WCO CTS). Застосування даної системи направлене, зокрема, на впровадження у роботу митних органів України ключових положень Рамкових стандартів безпеки ВМО та Кіотської конвенції».

WCO CTS дозволяє митним адміністраціям отримувати, накопичувати та обробляти попередню інформацію, отриману від морських агентів, з метою здійснення завчасного (до прибуття товарів у порт на території України) аналізу та оцінки ризиків безпеки. Система спрямована на протидію незаконному переміщенню зброї та її компонентів, наркотиків, прекурсорів, їх аналогів тощо.

 

Роман Насіров: За підтримки США в Україні реалізується Автоматизована Система Націлювання – версія «Глобал»

 

Митна і прикордонна охорона США є надійним партнером митних органів України. За підтримки американської сторони реалізується низка проектів, спрямованих на надання адміністративної допомоги ДФС, попередження та припинення митних правопорушень, посилення наших можливостей у протидії незаконному переміщенню товарів та контролю за ними. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.

Він повідомив, що за підтримки Програми Держдепартаменту США з експортного контролю та безпеки кордонів в Україні реалізується Автоматизована Система Націлювання – версія «Глобал» (ATS-G), яка використовується Митною та прикордонною службою США для аналізу та оцінки ризиків за попередньою інформацією про пасажирів, які переміщується через повітряні пункти пропуску. Крім того, здійснюється допомога у створенні в Україні аналогів підрозділів з протидії тероризму та контрабандній діяльності (ATCET), які функціонують у Митній та прикордонній службі США.

«З метою оцінки наявних потужностей митних та прикордонних відомств України, а також виявлення можливих проблемних питань та потреб відповідних служб нещодавно відбувся візит експертів Митної і прикордонної охорони США (CBP) до України», – зазначив очільник служби.

Також за підтримки Програми розвитку торговельного права Міністерства торгівлі США  (CLDP) у квітні цього року в м. Києві відбувся семінар з питань оцінки ризиків та пост-митного аудиту, за результатами якого підготовлено пропозиції щодо подальшого вдосконалення роботи за напрямами управління ризиками та пост-митного аудиту.

 

Митники України та США посилюють співпрацю у протидії контрабанді та митним правопорушенням

 

Завдяки підписанню Угоди між Урядами України та Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу, яке відбулось сьогодні, 23 травня, буде значно посилено співпрацю між обома країнами щодо протидії контрабанді та митним правопорушенням. На цьому наголосив в.о. директора департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС Ігор Резнік.

За його словами, останніми роками відбулись суттєві зміни у глобальній світовій економіці щодо ведення зовнішньоекономічних відносин між суб’єктами господарювання, що у свою чергу викликало потребу у актуалізації договірно-правової бази співробітництва у митній сфері.

«Положення угоди, яка діяла з 1990 року, вже не відповідали сучасним можливостям обміну митною інформацією, не враховували нові можливості співробітництва митних адміністрацій країн. Нова угода про надання взаємної адміністративної допомоги в митних справах удосконалить співробітництво між Україною та США у митній сфері сприятиме запровадженню ефективних заходів для протидії протиправним діям, які завдають шкоди економічним інтересам обох країн», – зазначив Ігор Резнік.

У той же час, за його словами у 2015 році, незважаючи на наявність проблем в обміні інформацією з компетентними органами США, співпраця з митними органами США у сфері надання адміністративної допомоги з метою протидії, викриття, розслідування митних правопорушень була на досить високому рівні.

Нагадаємо, що протягом 2015 року до митних органів США українською стороною було направлено 23 запити про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірок законності зовнішньоекономічних операцій та отримано 4 відповіді (в т.ч. на запити, що надсилались у попередні роки). За результатами опрацювання вказаних відповідей митницями ДФС у 2015 році задокументовано 92 факти порушень митного законодавства України на суму понад 15,8 млн. грн.

 

Податковою міліцією припинено діяльність конвертаційного центру, через який проконвертовано понад 180 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області під час розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 212 та 364 КК України, припинено діяльність міжрегіонального конвертаційного центру, що надавав послуги суб’єктам господарювання Київської, Кіровоградської, Запорізької і Дніпропетровської обл.

Злочинну діяльність організувала група осіб, які без наміру здійснення статутної діяльності створили та зареєстрували  низку фіктивних суб’єктів підприємницької діяльності. На їх розрахункові рахунки легальні підприємства перераховували безготівкові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи. В подальшому кошти знімалися готівкою учасниками центру та передавалися клієнтам.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів за 2015-2016 рік через розрахункові рахунки, відкриті в філіях комерційних банків, склав понад 180 млн. гривень, ймовірні втрати бюджету складають понад 30 млн. гривень.

У ході проведених заходів здійснено 16 обшуків в офісних приміщеннях та за місцями проживання фігурантів, де вилучено 120 тис. доларів США, 7,9 тис. гривень, 12 печаток підприємств, 22 одиниці комп’ютерної техніки, 6 засобів зв’язку, 4 електронних носії інформації та документи, що свідчать про протиправну діяльність.

Також на розрахункові рахунки транзитно-конвертаційних підприємств, відкриті в філії комерційного банку, із залишком коштів у сумі 1,7 млн. гривень і 4,9 тис. доларів США накладено арешт.

Слідчі дії тривають.

 

На підпільному виробництві вилучено алкоголь та обладнання майже на 3 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції м. Києва в ході оперативного супроводження кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України викрито підпільний цех з виробництва фальсифікованої алкогольної продукції.

У нежитлових приміщеннях одного з міст Київської області, що належать фігуранту провадження, проведено обшук.

За результатами обшуку вилучено 1,8 тис. дал. рідини з характерним запахом спирту (1,9 млн. грн.) та обладнання для його виробництва (1 млн. грн.). Загальна сума вилученого – 2,9 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

Наближаються терміни подання звітності та сплати податків, зборів, платежів у травні 2016 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що:

25 травня, середа, останній день подання
– декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію.

30 травня, понеділок, останній день сплати
– єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за квітень 2016 року;
– податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень 2016 року;
– податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за квітень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;
– військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за квітень;
– акцизного податку за квітень 2016 року;
– ПДВ за квітень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
– рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за квітень 2016 року;
– рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за квітень 2016 року;
– рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за квітень 2016 року;
– рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за квітень 2016 року;
– плати за землю за квітень 2016 року.

Запрошення на семінар 08 червня 2016 р.
«Оподаткування 2016: проблемні аспекти, рекомендації, виправлення помилок в податковій звітності»
Податок на додану вартість:
– огляд останніх листів та роз’яснень ДФС України;
– податкова накладна: огляд окремих особливостей заповнення (сводна накладна, умовний ІПН, код, одиниці виміру тощо);
– податковий кредит у різних ситуаціях на прикладах;
– коригування податкових зобов’язань/податкового кредиту;
– розрахунки коригувань і особливості реєстрації їх в Єдиному реєстрі, строки відображення. Наслідки не реєстрації продавцем (покупцем) розрахунків коригувань. Особливий порядок складання розрахунків коригувань на допущені помилки в податкових накладних;
– окремі актуальні питання заповнення податкової декларації на прикладах
Плата за землю:
– актуальні та проблемні питання, огляд податкових роз’яснень ДФС України;
– поради щодо правильного заповнення та подання податкової звітності
Податок на нерухоме майно:
– об’єкти та база оподаткування, пільги, розрахунок податку, строки сплати;
– складання та подання звітності, виправлення помилок
Єдиний податок для юридичних осіб:
– дата виникнення и сума доходу, види діяльності, застосування ставок, нестандартні ситуації, перевищення допустимого обсягу, анулювання платника ЕН;
– приклади виникнення порушення вимог застосування спрощеної системи: що робити;
– складання податкової звітності: аналіз найпоширених помилок
ПДФО, ЕСВ та військовий збір:
– огляд останніх листів та роз’яснень ДФС України;
– відпускні, у т.ч. матеріальна допомога: нарахування та оподаткування;
– путівки від роботодавця та профспілки, у т.ч. членам сім’ї в різних ситуаціях;
– сезонні працівники: трудовий договір або ЦПХ;
– виплати нерезидентам;
– виправлення помилок в ф. N 1 ДФ

Семінар проводиться за участі фахівців ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Учасники семінару отримують роздатковий матеріал та презентаційний номер журналу «Вісник. Право знати все про податки і збори». Серед учасників семінару буде проведено розіграш подарунків.
Час проведення : з 11-00 до 15-00 години (реєстрація з 10:30)
Місце проведення: м. Дніпропетровськ, пр. Дмитра Яворницького, 93, (пр.. К. Маркса, Будинок Спілок, кімн. 510, 5 поверх)
Довідки з питань участі та реєстрація: (0562)33-73-41, 33-73-42 або 067-506-58-92 або за е-mail svc_04@ukr.net
ПОСПІШАЙТЕ ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ!

Щодо перевірок контролюючими органами актів інвентаризації залишків пального

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) з 01.03.2016 запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку.
Відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків повинні протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального (далі – акт інвентаризації) станом на початок дня 1 березня 2016 року. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального враховуються у формулі, визначеній п. 232.3 ст. 232 Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Дані акта інвентаризації можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в СЕАРП на підставі даних акта перевірки.
Зазначена норма Кодексу не обмежує контролюючі органи у виборі виду перевірки, що передбачені ст. 75 Кодексу. Зокрема такі питання можуть бути перевірені, як у ході фактичної так і документальної перевірки.
Порядок проведення перевірок та строки їх проведення визначається ст. ст. 77-82 Кодексу.

Щодо необхідності подання юридичною особою уточнюючої декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, при продажі посеред року нерухомого майна

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 Кодексу).
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408. Пункт 1 заголовної частини декларації містить поле «Тип декларації», яке передбачає наступні форми: «Звітна», «Звітна нова», «Уточнююча».
Для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року
(п.п. 266.6.1 п. 266.6 ст. 266 Кодексу).
Якщо державна реєстрація припинення права власності на об’єкт нерухомого майна відбулась до 20 лютого звітного року, а «Звітну» декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків – юридичною особою декларація подається за типом «Звітна нова», а після його закінчення – «Уточнююча».
У разі уточнення податкових зобов’язань протягом року (після граничного терміну подання декларації) або за минулі роки у заголовній частині декларації у рядку 03 «Уточнююча» проставляється відмітка «Х».
Графа «з урахуванням уточнень з» декларації заповнюється у разі уточнення податкових зобов’язань (зазначається місяць, з якого здійснюється уточнення показників).
Додаток до декларації «Відомості про наявні об’єкти житлової нерухомості» є невід’ємною частиною «Звітної», «Звітної нової» та «Уточнюючої» декларацій, у колонці 3 якого вказуються документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності на об’єкти житлової нерухомості (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу тощо).

Щодо контрольованих операцій

Головне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Засади визначення операцій контрольованими встановлено п.п. 39.2.1 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема, для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є:
– господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків із пов’язаними особами – нерезидентами (п.п. 39.2.1.1);
– зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів;
– господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України (п.п. 39.2.1.2).
Згідно з п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу для визнання господарських операцій контрольованими необхідним є одночасне виконання наступних умов:
– річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
– обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
З урахуванням положень п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу, для визнання господарських операцій платника податків з контрагентами-нерезидентами контрольованими, застосовується затверджений Кабінетом Міністрів України перелік держав (територій), чинний на час здійснення таких господарських операцій, за умови дотримання вартісного критерію, встановленого п.п. 39.2.1.7 п.п.39.2.1 п.39.2 ст. 39 Кодексу.

До уваги платників акцизного податку!

ДФС повідомляє, що декларація з акцизного податку за квітень 2016 року подається платниками акцизного податку до контролюючих органів за формою, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14.
Роз’яснення фіскальної служби щодо порядку декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за березень 2016 року, яке було надіслане підпорядкованим підрозділам на місцях для термінового інформування платників податку (лист ДФС від 20.04.2016 №14178/7/99-99-19-03-03-17) залишається незмінним та використовується для декларування податкових зобов’язань за квітень 2016 року.

До уваги платників податків – податковий календар!

Головне управління ДФС у Миколаївській області повідомляєплатникам податків про те, що 20 травня, п’ятниця, Останній день подання:
декларації акцизного податку за квітень
звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4) за квітень
податкової декларації з ПДВ за квітень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
податкової декларації з рентної плати за квітень з розрахунком:
рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за квітень платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у квітні
Останній день сплати
податку на прибуток підприємства за I квартал
частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за I квартал
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за квітень (крім гірничих підприємств)
доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за квітень2
ПДВ платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу, за І квартал
авансового внеску з єдиного податку за травень платниками, віднесеними до першої та другої груп
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І квартал
рентної плати за спеціальне використання води за І квартал
рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за І квартал
екологічного податку за І квартал
туристичного збору за І квартал
збору за місця для паркування транспортних засобів за І квартал
єдиного податку платниками третьої групи за І квартал

Нова Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 17.05.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.03.2016 №393 «Про внесення змін до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.04.2016 за №609/28739 (далі – Наказ №393).
Наказом №393 внесено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953, яку викладено у новій редакції (далі – Інструкція №393).
Інструкція №393 визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів Державною фіскальною службою України та її територіальними органами.
Наказ №393, опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.05.2016 №36.

Дії платника акцизного податку – отримувача пального, якщо особою, яка реалізує пальне, порушено порядок заповнення та/або реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до пункту 231.5 статті 231 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов’язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН). Така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального.
Пунктом 231.6 статті 231 Кодексу визначено, що з метою отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРАН, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до ЄРАН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в ЄРАН та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в ЄРАН та отриманими отримувачем пального.
Згідно з пунктом 231.10 статті 231 Кодексу у разі порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної в ЄРАН отримувач пального має право протягом 60 календарних днів, що настають за днем реалізації пального, подати до контролюючого органу заяву із скаргою на таку особу, яка реалізує пальне. До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання такого пального.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеної особи, яка реалізує пальне.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 116.13 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування при отриманні від’ємного значення об’єкта оподаткування за даними фінансової звітності

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Кодексу.
Під борговими зобов’язаннями для цілей п. 140.1 Кодексу слід розуміти зобов’язання за будь-якими кредитами, позиками, депозитами, зобов’язання за договорами фінансового лізингу та іншими запозиченнями незалежно від їх юридичного оформлення.
Згідно з п. 140.2 ст. 140 Кодексу для платника податку, у якого сума боргових зобов’язань, визначених в п. 140.1 ст. 140 Кодексу, що виникли за операціями з пов’язаними особами-нерезидентами, перевищує суму власного капіталу більш ніж в 3,5 раза (для фінансових установ та компаній, що займаються виключно лізинговою діяльністю, більш ніж в 10 разів), фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму перевищення нарахованих у бухгалтерському обліку процентів за кредитами, позиками та іншими борговими зобов’язаннями над 50 відсотками суми фінансового результату до оподаткування, фінансових витрат та суми амортизаційних відрахувань за даними фінансової звітності звітного податкового періоду, в якому здійснюється нарахування таких процентів.
Сума боргових зобов’язань та власного капіталу для цілей цього пункту визначається як середнє арифметичне значень боргових зобов’язань та власного капіталу на початок та кінець звітного податкового періоду з урахуванням процентів, зазначених у п. 140.3 ст. 140 Кодексу.
У разі якщо сумарне значення показників фінансового результату до оподаткування, фінансових витрат та суми амортизаційних відрахувань має від`ємне значення (в тому числі за рахунок від`ємного значення фінансового результату), то фінансовий результат коригується на всю суму нарахованих процентів за борговими зобов`язаннями, що виникли за операціями з пов`язаними особами-нерезидентами.

Щодо реалізації пального

Головне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, які:
– отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
– ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
– вироблені в Україні, реалізація яких є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Якщо особа реалізує пальне за кодом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД в обсягах, які не перевищують обсяги пального за таким кодом, імпортованого чи виробленого на території України, з яких сплачено акцизний податок, або отриманого від інших платників податку, то об’єкт оподаткування акцизним податком не виникає, і така особа не сплачує акцизний податок з реалізації цього пального. Якщо обсяг реалізованого пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД перевищує обсяги отриманого від інших платників (або імпортованого або виробленого) пального за цим кодом, то відповідно до підпункту 14.1.281 пункту 14.1 статті 14 Кодексу особа є виробником пального, виникає об’єкт оподаткування акцизним податком, і податкові зобов’язання необхідно задекларувати та сплатити до бюджету.
В системі електронного адміністрування реалізації пального облік обсягів пального ведеться в літрах, які приведені до температури 15°C, однак, виходячи з положень пункту 232.1 статті 232 Кодексу, обсяги реалізованого палива через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях вважаються як літри, приведені до температури 15°C, тобто вони вважаються тотожними одиницями виміру при одній температурі.
Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу (з урахуванням залишку пального, зазначеного у Акті інвентаризації обсягів залишку пального, поданому до контролюючого органу відповідно до пункту 9 підрозділу 5 розділу ХХ „Перехідні положення” Кодексу) є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов’язаний:
– перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу;
– зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального (пункт 231.6 статті 231 Кодексу).
У такому випадку платник акцизного податку може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального за умови наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у такій заявці (підпункт 232.4.2 пункту 232.4 статті 232 Кодексу).

Щодо порядку формування податкового кредиту при ввезенні на митну територію України товарів, якщо митне оформлення здійснювалося з використанням електронної митної декларації

Головне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Згідно з пунктом 201.12 статті 201 Податкового кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
Пунктами 2 та 3 статті 257 Митного кодексу України (далі – МКУ), передбачено, що електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках. Митна декларація (далі – МД ) та інші документи, подання яких органам доходів і зборів передбачено МКУ, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.
Відповідно до другого абзацу пункту 16 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
21 травня 2012 року №450 «Питання, пов’язані із застосуванням митних декларацій», електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, за допомогою автоматизованої системи митного оформлення відмітки про завершення митного оформлення та засвідчення такої декларації електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.
Оформлена електронна МД за допомогою автоматизованої системи митного оформлення перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює у подальшому внесення змін до неї, засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення, та надсилається декларанту або уповноваженій ним особі.
Згідно з пунктом 5.4 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684, за письмовим зверненням осіб, а також у випадках, передбачених законодавством, митний орган (підрозділ митного органу) засвідчує копії оформлених електронних МД на папері.
Копія електронної МД на папері – це засвідчене посадовою особою митного органу в порядку, передбаченому цим підпунктом, візуальне подання на папері оформленої митним органом електронної МД, відображеної у форматі *.xps.
Засвідчення здійснюється шляхом проставлення посадовою особою митного органу у верхній частині лицьового боку кожного аркуша роздрукованої на папері копії електронної МД відмітки «Копія. Згідно з оригіналом», особистого підпису, ініціалів і прізвища, дати засвідчення копії та відбитка особистої номерної печатки.
Таким чином, у випадку митного оформлення товарів з використанням електронної МД для формування податкового кредиту оформлення електронної МД на паперових носіях не є обов’язковим.

Оподаткування податком на нерухоме майно фізичних осіб

У 2016 році фізичними особами – платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування за 2015 рік із застосуванням ставок та врахуванням пільг з податку, які діяли у 2015 році.
Разом з цим повідомляємо, що Законом України від 24.12.15 №909-VІІІ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році” (далі – Закон №909) внесено зміни в частині оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, який набрав чинності з 01.01.16.
Зазначеним законом змінено ставки податку з для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб. Зі ставки не більше 2% мінімальної заробітної плати за 1 кв. м. житлової та/або нежитлової нерухомості, на ставку що не перевищує 3% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
З 2016 року за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку) (пункт „ґ” підпункт 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ).
Таким чином фізичні особи – платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачуватимуть податок за 2016 рік у 2017 році з врахуванням змін до ПКУ внесеними Законом № 909.

Легалізація заробітної плати – важлива тема сьогодення

На державному рівні створюються умови, сприятливі для легалізації заробітних плат. Так, із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», скасовано залежність розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від класу професійного ризику виробництва страхувальника, утримання єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з найманих працівників та встановлено єдиний розмір ставки єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі 22%.
Зміни в законодавстві є позитивним кроком для забезпечення конституційних прав і соціальних гарантій працюючих громадян, зокрема щодо збільшення розміру заробітних плат.
Йдеться про „тіньові” заробітки, з яких не утримуються податки та не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Це негативно впливає не лише на економіку країни, а й на самого працівника. Адже, громадяни, які погоджуються отримувати зарплату в «конверті», не лише сприяють розвитку «тіньових схем», а й позбавляють себе соціальної захищеності – гідної пенсії в майбутньому, лікарняних, декретних виплат, отримання банківських кредитів тощо.

Набрала чинності оновлена Інструкція про порядок нарахування та сплати ЄСВ

Мінфін наказом від 28.03.2016 р. № 393 (набрав чинності з 17.05.2016р.) виклав у новій редакції Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у якій окрім нарахування і сплати ЄСВ, визначена процедура нарахування і сплати фінансових санкцій та стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів контролюючими органами.
Нагадаємо, Інструкцію приведено у відповідність до норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464 (із змінами та доповненнями).
Зокрема, з документу виключено норми щодо утримання ЄСВ та встановлено єдину ставку нарахування внеску у розмірі 22% незалежно від класу професійного ризику. Окрім того, уточнено правило нарахування ЄСВ з мінімальної зарплати. А саме: якщо база нарахування ЄСВ менше розміру мінімальної заробітної плати, то ЄСВ розраховують із розміру мінімальної заробітної плати. Правило діє за умови перебування працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.
Додамо, вищевказана вимога не застосовуються до заробітної плати:
– не за основним місцем роботи (базою нарахування ЄСВ є отриманий дохід (прибуток) незалежно від його розміру);
– яка нараховується підприємствами, установами, організаціями працівникам-інвалідам, до яких застосовують розмір ЄСВ 8,41%, 5,3% або 5,5%;
– працівників, яким надано відпустки без збереження заробітної плати на період проведення АТО.
Також, у зв’язку з нововведеннями, які набрали чинності з 01 січня 2016 року, в Інструкції прописано, що максимальна величина бази нарахування ЄСВ дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Окрім того, приведено у відповідність з нормами чинного законодавства положення Інструкції щодо добровільної сплати єдиного внеску та порядку укладення договорів про добровільну участь. Нагадаємо, з 1 січня 2016 року всі фізичні особи – підприємці виключені із переліку платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ.

Очікувані результати антикорупційної Програми

Удосконалення системи профілактики та попередження корупційних правопорушень в ДФС та її територіальних органах, зниження рівня корупції, виявлення та ефективне усунення причин та умов, що сприяють корупції, підвищення рівня правової освіти працівників ДФС, їх правового виховання та доброчесності, удосконалення системи управлінського контролю з метою своєчасного виявлення та запобігання корупційним правопорушенням (правопорушенням, пов’язаним з корупцією), іншим правопорушенням у сфері службової діяльності, підвищення ефективності виявлення та оперативності реагування на вчинення корупційних правопорушень (правопорушень, пов’язаних з корупцією).

Мета та завдання антикорупційної Програми

Основною метою Програми є розробка та впровадження комплексної системи заходів щодо запобігання і протидії корупції в органах ДФС, планування та координації діяльності органів і підрозділів системи ДФС у процесі реалізації податкової та митної політики, здійснення правових, соціально-економічних, організаційно-управлінських та практичних заходів, спрямованих на ефективне попередження та викорінення корупції. У процесі практичної реалізації Програми ДФС має продемонструвати рішучу боротьбу з корупцією, значно підвищити якість управління процесами, ефективність і рівень професійної етики, оперативно мінімізувати ризики, що спричиняють корупційні діяння на основних напрямах діяльності служби.
Програма спрямована на виконання основних завдань, якими є:
поліпшення ефективності діяльності органів та підрозділів ДФС щодо запобігання та протидії корупції, у межах їх компетенції, упровадження об’єктивних критеріїв оцінки їх діяльності в даній сфері;
посилення управлінського нагляду та внутрівідомчого контролю за належним виконанням органами та підрозділами ДФС антикорупційних заходів;
подальше вдосконалення відомчої нормативно-правової бази з питань запобігання та протидії корупції на основі практики її застосування з урахуванням положень міжнародних антикорупційних документів, розроблення дієвих механізмів практичної реалізації завдань щодо запобігання та протидії проявам корупції у процесі службової діяльності;
поглиблення наукових досліджень, спрямованих на розроблення практичних рекомендацій щодо запобігання та протидії;
створення атмосфери неприйняття та осуду корупції в усіх її проявах працівниками ДФС;
забезпечення неухильного додержання принципів законності, об’єктивності, рівності та справедливості в реагуванні на факти корупційних правопорушень;
виявлення та усунення причин та умов корупції в органах та підрозділах ДФС.